خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / روگشایی مجموعه شعری «نجوای باران» در کابل

روگشایی مجموعه شعری «نجوای باران» در کابل

کابل/۲۰حوت/فرهنگستان
مجموعه شعری «نجوای باران» اثر نیلوفر ظهوری روز (پنج‌شنبه، ۱۹ حوت) با حضور شاعران و نویسنده‌گان در کابل رونمایی شد.
شمار از فرهنگیان مجموعه شعری نیلوفر ظهوری را در فضا و وضعیت موجود، یک اقدام ستوده و کار فرهنگی درخور ستایش دانسته‌اند.
سخنرانان در این برنامه گفته‌اند که در فضای سرد کنونی، تولید متن در هر قالبی، کاری ارزشمند و مهم است. آن‌ها با اشاره به رسالت و تعهد ادبیات، گفته‌اند که نابه‌سامانی‌ها و مشکلات کنونی با توجه به فضای سانسور و ترس، در قالب هنر می‌تواند به‌گونه درست‌تر و منطقی‌تر مورد انتقاد و اعتراض قرار گیرد.
سخنرانان و منتقدان هم‌چنان نقش شعر و هنر در بازتاب اندیشه‌های تاریخی را شکوهمند توصیف کرده و تصویرسازی‌های این مجموعه را به نقد گرفته‌اند.
نیلوفر ظهوری، خالق این اثر، که در کانادا زندگی می‌کند، گفته است که او علاقه زیاد به قالب غزل دارد و این مجموعه شعری نیز در قالب‌های غزل، رباعی، مثنوی و سپید است.
ظهوری ضمن قدردانی از فرهنگیان کابل به دلیل برگزاری مراسم رونمایی کتابش، می‌گوید احساس فراتر از این نمی‌توان داشت که در مرکز خاموشگاه زنان، فریادهای منظوم یک بانو مورد استقبال قرار می‌گیرد. او کتابش را مجموعه‌ای دردهای مزمن یک سرزمین می‌داند.
گفتنی است که پس از سقوط جمهوریت، بخش بزرگی از شاعران و نویسنده‌گان کشور را ترک کرده‌اند و از آن زمان تا کنون فقط تعداد انگشت‌شماری از کتاب‌ها در کابل و ولایات چاپ و نشر شده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*