خانه / خبرها / دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰

دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰

دیدار پوتین و ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰

رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا نشست خود را در حاشیه نشست گروه ۲۰ طی امروز جمعه در جاپان برگزار کردند.
رئیس جمهوری آمریکا در نشست دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوزاکای جاپان، وقتی با پرسش خبرنگاران آمریکایی مبنی بر هشدار دادن به روسیه برای دخالت نکردن در انتخابات آمریکا مواجه شد، به شوخی رو به پوتین کرد و گفت: “در انتخابات دخالت نکن”.
سومین دیدار دو جانبه ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ امروز جمعه در حاشیه نشست جی ۲۰ برگزار شد و ترامپ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که از وی پرسید آیا به پوتین گفته‌اید که در انتخابات آمریکا دخالت نکند، چنین واکنشی از خود نشان داد که با خنده طرف روسی همراه بود.
یادآور میشود پوتین و ترامپ نخستین بار سال ۲۰۱۷ در هامبورگ آلمان و دومین بار سال ۲۰۱۸ در هلسینکی فنلاند دیدار و گفتگو کرده بودند.
سومین دیدار سران مسکو و واشنگتن یک ساعت و نیم طول کشید و پس از آن خبرنگاران برای دقایق کوتاهی فرصت یافتند تا ضمن گرفتن عکس و تصاویر این دیدار، پرسش‌هایی را مطرح کنند.
دونالد ترامپ در خصوص این دیدار به خبرنگاران گفت که ما درباره تجارت، سیاست حمایت از صنایع داخلی و خلع تسلیحات اتمی مذاکره کردیم. ضمن اینکه دیدار با پوتین افتخار بزرگی است، هیأت‌های ما موضوعات زیادی برای تبادل نظر دارند و من معتقدم که اوقات خوبی را در اینجا میگذرانیم ضمن اینکه من با پوتین روابط بسیار خوبی دارم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در سخنان کوتاهی گفت: امروز فرصت خوبی برای مذاکره در خصوص مسائل مختلف میان آمریکا و روسیه بوجود آمده است، هر چند من ترامپ را از هلسینکی تاکنون ندیده بودم اما همکاران ما با یکدیگر ارتباط دارند و در خصوص طیف وسیعی از موضوعات با یکدیگر همکاری میکنند.
وی گفت: موضوعات امروز را طرف آمریکایی مطرح کرده و ما با طیف وسیعی از موضوعات روبرو هستیم.

میر اخمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۲۸٫۰۶٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*