خانه / خبرها / دیدار رییس جمهور غنی با دبیر کل سازمان شانگهای

دیدار رییس جمهور غنی با دبیر کل سازمان شانگهای

دبیرکل سازمان شانگهای: خواهان برقراری صلح و ثبات در افغانستان هستیم:

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز جمعه در اقامتگاه خود در شهر آستانه پایتخت قزاقستان، با رشید عالم‌اف دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای ملاقات کرد.
در این دیدار طرفین پیرامون مسایل مختلف منطقه و همچنان اهمیت اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای برای تقویت و گسترش همکاری‌ها میان کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس، بحث و تبادل نظر کردند.
رییس جمهور افغانستان به خاطر برگزاری هفدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای به دبیرکل این سازمان تبریک گفت و اجلاس سالانه این سازمان را گامی مثبت برای همگرایی منطقه‌ای دانست.
دبیرکل سازمان شانگهای گفت که ما توجه خاصی نسبت به افغانستان داریم و از حضور اشرف غنی در هفدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای ابراز خرسندی کرد.
وی گفت که در پایان هفدهمین اجلاس سازمان شانگهای، اعلامیه‌ای مشترک صادر خواهد شد که افغانستان نیز شامل آن میباشد.
دبیرکل سازمان شانگهای افزود: ما خواهان تأمین صلح و ثبات در منطقه بخصوص در افغانستان هستیم و تلاش‌های حکومت افغانستان نیز در این زمینه قابل درک است.
اشرف غنی نیز در این دیدار درباره کنفرانس پروسه کابل اطلاعاتی ارائه داد و گفت: پروسه کابل بحث همه جانبه‌ای را برای همکاری‌های منطقه‌ای جهت تأمین صلح و ثبات فراهم میسازد و در نخستین کنفرانس، نمایندگان کشورهای مختلف حضور فعال داشتند.
رییس جمهور افغانستان بیان داشت که امنیت و ثبات آسیا بستگی به امنیت و ثبات افغانستان دارد و ما در همکاری با شرکای منطقه‌ای و بین المللی خود در این زمینه تلاش مینماییم.
وی با اشاره به این که آسیا ظرفیت و بستر بزرگ اقتصادی دارد گفت که ما دیدگاه مثبت برای تأمین صلح و ثبات و همکاری های منطقه‌ای داریم، اما تروریسم مشکل جدی برای آسیا تلقی میشود که به خاطر مهار این پدیده، نیاز به مبارزه مشترک میباشد
دبیر کل سازمان همکاری‌های شانگهای در پایان این دیدار گفت: افغانستان ظرفیت‌های مناسب برای پیشرفت و داشتن یک آینده درخشان دارد و برای سفر به افغانستان ابراز علاقه مندی کرد.
در مقابل رییس جمهور افغانستان از وی خواست که در فرصت مناسب به افغانستان سفر کند.
طرفین همچنین در این ملاقات، بر گسترش روابط و همکاری های بیشتر میان افغانستان و کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای تأکید کردند.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۹ جون ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*