خانه / خبرها / دیدار حامد کرزی با الکساندر مانتیتسکی در کابل
حامد کرزی با الکساندر مانتیتسکی

دیدار حامد کرزی با الکساندر مانتیتسکی در کابل

روسیه به تلاش برای برقراری ثبات در افغانستان متعهد است: در حالیکه روسیه از سوی برخی دولت‌ها به حمایت تسلیحاتی از طالبان متهم شده است ، الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در دیدار با حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان از تعهد به همکاری با دولت افغانستان برای برقراری ثبات در این کشور خبر داد.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهوری پیشین افغانستان در دیدار با الکساندر مانتیتسکی درباره اوضاع افغانستان و کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کرده است.

حامدکرزی در این دیدار اظهارداشت:

روسیه میتواند با استفاده از نفوذش در منطقه مخالفان مسلح دولت را به روند صلح با دولت افغانستان تشویق کند.

سفیر روسیه در این دیدار گفته است که کشورش به برقراری صلح و ثبات در افغانستان متعهد است و تلاش میکند در این بخش با دولت افغانستان همکاری نماید.

دیدار رئیس جمهوری پیشین افغانستان با سفیر روسیه یک هفته پس از آن صورت میگیرد که شماری از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان، مسکو را به حمایت از طالبان متهم کردند.

وزارت خارجه روسیه امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن رد این اتهامات، اعلام کرد:

کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود در افغانستان، روسیه را متهم به حمایت های مالی و تسلیحاتی از طالبان می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد:

بر اساس اطلاعات موجود، سه نظامی آمریکایی در حالیکه مقادیری تسلیحات  به همراه داشتند در منطقه کوهستانات ولایت سرپل دستگیر شدند و در همین منطقه نیز چند تروریست داعشی با مقادیری پول بازداشت شده اند ،  که میخواستند این جنگ افزارها را از سربازان آمریکایی خریداری نمایند .

از سوی دیگر، باوجود اتهامات مقامات افغانستان و آمریکایی استولتنبرگ منشی عمومی سازمان ناتو امروز چهارشنبه اعلام کرد این سازمان هیچ شواهدی ندارد که ادعای حمایت روسیه از طالبان را در افغانستان تایید کند.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۲۴٫۰۵٫۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*