خانه / خبرها / داعش مسوولیت حملات تروریستی تهران را ﺑﻬﻌﺪﻩ گرفت
حملات دوگانۀ مهاجمان گروه دولت اسلامی

داعش مسوولیت حملات تروریستی تهران را ﺑﻬﻌﺪﻩ گرفت

داعش مسوولیت حملات تروریستی به پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی را ﺑﻬﻌﺪﻩ گرفت:

حملات دوگانۀ مهاجمان گروه ‘دولت اسلامی’ بر مقر پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی تا کنون ۱۲ کشته و بیش از ۴۰ زخمی برجاگذاشته است.

گروه دولت اسلامی یا داعش با نشر ویدیویی مسوولیت این دو حمله را به دوش گرفته است.

داعش با نشر ویدیوی ۲۴۴ ثانیه ای در شبکۀ خبری آن گروه – “اعماق” – گفته است که “جنگجویان دولت اسلامی بر مقبرۀ خمینی و پارلمان ایران در تهران حمله کردند.”

خبرگزاری نیمه رسمی تسینم گزارش داد که حمله بر ساختمان پارلمان پس از سه ساعت درگیری، با کشته شدن هر چهار مهاجم پایان یافت.

محمد حسین ذوالفقاری، معاون وزارت داخلۀ ایران، به تلویزیون دولتی آنکشور گفت که مهاجمان با لباس زنانه وارد ساختمان پارلمان شده بودند.

عباس زارع نژاد، مشاور وزارت صحت ایران، به خبرگزاری ‘ایرنا’ گفته است که تنها در حمله بر ساختمان پارلمان، ۳۵ نفر زخمی شده است.

حمله بر مقبرۀ آیت الله خمینی نیز توسط چهار مهاجم به شمول یک حمله کنندۀ انتحاری صورت گرفت. بر اساس گزارش‌ها یک مهاجم زن که در درگیری با قوای امنیتی ایران زخمی شده بود، دستگیر شده است.

علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران این حمله را نکوهش کرده و گفته است که ایران ستون قوی در مبارزه بر ضد دهشت افگنان است، اما به گفتۀ وی تروریستان میخواهند آن را ویران کنند.

حملات دوگانۀ ایران سبب شد و وزارت داخلۀ آن کشور جلسۀ فوری امنیتی را برگزار کند. مقام‌های ایرانی از مردم آنکشور خواسته اند تا اطلاع بعدی از استفاده از سیستم حمل و نقل عامه پرهیز کنند.

این نخستین حملۀ گروه دولت اسلامی در خاک ایران است. گروه تندرو سنی داعش درگیر جنگ با قوای مورد حمایت ایران در سوریه و عراق است.

خواحه میر احمد

فرهنگستان

۷ جون ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*