خانه / ورزش / کرکت / جاناتان تروت سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان شد

جاناتان تروت سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان شد

کابل/۱اسد/فرهنگستان
بورد کریکت افغانستان اعلام کرده است که جاناتان تروت؛ توپ‌زن سابق تیم ملی انگلیس سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان را بر عهده گرفته است.
در اعلامیه بورد کرییکت افغانستان آمده است که جاناتان تروت در ماه آینده در سفر افغانستان به ایرلند، به عنوان سرمربی با تیم ملی کریکت یکجا خواهد شد.
تیم ملی کریکت افغانستان بیشتر تمرینات و مسابقات خود را در داخل افغانستان انجام می‌دهد، هنوز روشن نیست که آقای تروت به عنوان مربی این تیم نیز به افغانستان تحت کنترل طالبان می‌رود یا فقط از خارج کار خواهد کرد.
در ماه مارچ یک بریتانیایی دیگر به نام گراهام ثورپ به عنوان سرمربی معرفی شده بود، اما پس از بیماری شدید آقای ثورپ، کریکت بورد افغانستان به دنبال فردی بود که جایگزین او شود.
در بیانیه روز (جمعه، ۳۱سرطان) بورد کریکت افغانستان به نقل از آقای تروت آمده است که «مفتخر و هیجان‌زده‌ام که این فرصت را دارم تا یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های بین المللی کریکت، در سالی که برای پیشرفت این تیم خیلی مهم است، را پیش ببرم. … در انتظار کار با گروهی از بازیکنان هستم که واضحا قادر به ایجاد نتایج به شیوه‌‍‌ای‌اند که باعث افتخار مردم افغانستان شود.»
بر بنیاد معلومات کریکت بورد افغانستان، تروت ۴۱ ساله متولد آفریقای جنوبی است، قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۵، در ۵۲ مسابقه کریکت «تست» بازی کرده است و از آن زمان به عنوان مربی تیم ملی انگلستان و مشاور تیم اسکاتلند در جام جهانی «۲۰ آوره» سال گذشته کار کرده است.
قرار است تیم ملی کریکت افغانستان اولین بازی از پنج مسابقه ۲۰ آوره خود را در ۹ اگست در ایرلند به میدان برود.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*