خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / تیراندازی برای توقف موسیقی؛ طالبان افراد محلی را در ننگرهار برای توقف موسیقی به گلوله بستند

تیراندازی برای توقف موسیقی؛ طالبان افراد محلی را در ننگرهار برای توقف موسیقی به گلوله بستند

کابل/۸عقرب/فرهنگستان
یک خانواده در ولایت ننگرها ادعا دارد که طالبان در یک مراسم عروسی دو تن را با شلیک گلوله کشته اند و ده تن دیگر را زخمی ساخته اند.
این خانواده گفته‌اند که رویداد زمانی رخ داد که در مراسم “شب حنابندان” موسیقی پخش می‌شد و افراد طالبان سعی کردند جلوی آن را بگیرند.
به گفته این خانواده، افراد طالبان پس از درگیری لفظی با مردم محلی، تیراندازی کردند که تلفاتی به بار آورد.
اعضای این خانواده می‌گویند که مهاجمان، سربازان یک پوسته امنیتی همان منطقه بودند.
نورحضرت، عضو فامیل کشته شده‌گان گفت: «به من گفتند که طالبان آمده اند. من برای شان گفتم که جوانان استند. بگذار که موسیقی می‌نوازند. من را دور کرد و شلیک گلوله را آغاز کردند. این بچه‌ها را زخمی کردند و دو تن دیگر را شهید ساختند.»
از سویی هم، مقامات محلی ننگرهار این رویداد را تایید کرده اند و می‌گویند که بررسی در این مورد جریان دارد.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید: سه نفری که شب گذشته به یک عروسی به روستای شمسپور مارغوندی ننگرهار برای توقف موسیقی حمله کرده اند، “از نام طالبان استفاده کرده اند” و عضو این گروه نیستند. او افزوده که در این ارتباط سه نفر دستگیر شده است.
زخمیان این رویداد برای درمان به شفاخانه ولایتی ننگرهار انتقال داده شده اند.
عبدالفواد، یکی از زخمیان این رویداد به طلوع‌نیوز گفت: «یک فرد را در پایش شلیک کرد. من خواستم کمک‌اش کنم. زمانی که موتر را انتقال می‌دادم یکی از آن‌ها گفت که برو ولی دیگرش بالای ما شلیک کرد.»
طالبان، مانند بار اولی که به قدرت رسید، موسیقی را حرام و ممنوع می‌داند اما تا هنوز فرمانی برای ممنوعیت کامل و مجازات رسما اعلام نکرده است.
در روزهای پس از تسلط طالبان بر کابل، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که “موسیقی در اسلام حرام است … اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند.”
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*