خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / تلاش برای ایجاد صدای واحد افغان ها در روسیه فدراتیف

تلاش برای ایجاد صدای واحد افغان ها در روسیه فدراتیف

افغان های مقیم روسیه فدراتیف به روز جمعه ۱۸ جنوری سال  روان ، کنفرانس همستگی و صلح برای افغانستان را در مسکو دایر نمودند.

سازمان دهنده گان این نشست سراسری ، هدف اصلی این کنفرانس را همبستگی و ایجاد صدای واحد افغان های مقیم روسیه فدراتیف اعلام نمودند .

در این همایش بر علاوه جمع کثیری از افغان های مقیم روسیه ، کارمندان سفارت افغانستان در روسیه فدراتیف ، مسوولین نهاد های اجتماعی ، فرهنگی ، فعالین سیاسی و دانشجویان اشتراک نموده بودند .

اشتراک کننده گان در تفاهم کامل از نبود همبستگی بین نهاد های اجتماعی یاد آور شده و ایجاد صدای واحد وطنی را به منظور حل معضلات مهاجرت و انجام مسوولیت شان در برابر وطن ، ضروری شمردند.

اشتراک کننده گان در جریان صحبت های شان اشاره نمودند که تشتت و پراگنده گی در فعالیت های نهاد های اجتماعی باعث گردیده است تا صدای شان در ادارات و موسسات روسی شنوا نباشد .

در این همایش گفته شد که در صورت  انسجام و هماهنگی میان مهاجرین و نهادهای اجتماعی شان  در روسیه ، افغان ها میتوانند سهم فعال و موثر  در قضایای  افغانستان داشته باشند .

افغان های که بیشتر از دو دهه  در  روسیه زنده گی دارند میگویند که  در جریان سال های متمادی تلاش نموده اند تا اتحادیه های سراسری ملی ، سازمان های سیاسی هدفمند و مراکز فرهنگی فعال داشته باشند اما بنابر دلایل متعدد این سازمان ها نتوانستند ملی عمل نمایند و انسجام و همآهنگی را تصاحب نمایند .

بر اساس گزارش های رسمی در حال حاضر بیشتر از ۱۵ نهاد اجتماعی افغانی در روسیه فدراتیف به شکل انفرادی و مستقل فعالیت دارد .

فرهنگستان – مسکو

۲۱٫۰۱٫۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*