خانه / خانواده / زنان / برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی در بلخ

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی در بلخ

کابل/۱۲اسد/فرهنگستان
نمایشگاه سه‌روزه صنایع دستی زنان و تولیدات داخلی در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ گشایش یافت.
این نمایشگاه به کمک مالی سازمان جهانی کار برگزار شده و هدف از برگزاری آن معرفیِ تولیدات داخلی و بازاریابی است.
در این نمایشگاه که روز (سه‌شبه، ۱۱ اسد) افتتاح شد، دست‌کم ۴۰ غرفه برای زنان اختصاص داده شده و آنان صنایع دستی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند.
زنان صنعت‌گر از نبود بازار فروش برای تولیدات شان شاکی هستند.
مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ بر استفاده از تولیدات داخلی برای خودکفایی و رشد اقتصاد کشور تأکید می‌کنند و خواستار روی‌دست‌گیری برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان هستند.
در هیمن حال، نورالهادی ابوادریس، معاون والی طالبان در بلخ می‌گوید که حکومت این گروه برای رشد سکتور خصوصی و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان تلاش دارد.
همزمان با این، رامین بهزاد، رئیس‌دفتر سازمان بین‌المللی کار در افغانستان می‌گوید که براساس یافته‌های یک تحقیق این نهاد نشان می‌دهد که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تاکنون نزدیک به ۹۰۰ هزار شغل در این کشور از بین رفته است.
به‌تازگی عبدالله الدرداری، نماینده دفتر توسعه سازمان ملل (UNDP) در افغانستان نیز گفته است که براساس تخمین این دفتر، پس از روی‌کار‌آمدن طالبان ۷۰۰ هزار شغل در این کشور از بین رفته است.
به گفته‌ی او، اقتصاد افغانستان پس از ۱۵ آگست ۲۰ درصد اُفت کرده است.
عبدالله الدرداری اضافه کرده که میزان فقر در افغانستان پیش از تحولات سیاسی به‌دلیل کرونا ۷۰ درصد بود، اما پس از روی‌کارآمدن طالبان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*