خانه / خبرها / بحران ونزوئلا ؛ آمادگی آمریکا به کمک و هشدار فرانسه

بحران ونزوئلا ؛ آمادگی آمریکا به کمک و هشدار فرانسه

آمریکا میگوید که درپی درخواست خوان گوایدو، رهبرمخالفان ونزوئلا، کمک ها بشردوستانه به این کشور ارسال میکند. در همین خصوص جان بولتون، مشاورامنیت ملی دولت آمریکا، در اظهاراتی گفته است که اقلام ضروری مورد نیاز آماده ارسال به این کشور است.
روز گذشته شنبه ۲ فبروری آقای گوایدو درتجمع هواداران خود از ارتش ونزوئلا خواست تا راه هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه باز بگذارند تا با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی بتوان مقابله کرد.
درهمین حال نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، کمک های بشردوستانه آمریکا را رد کرده است و گفته این کمکها بهانه‌ای برای دخالت نظامی از تلاش‌هایی است که برای کودتا علیه او انجام میگیرد.
آقای مادورو به هواداران خود گفت که ونزوئلا هرگز کشور گدایان نخواهد شد.
در میانه این تحولات ناتالی لوازو، وزیردولت فرانسه در امور اروپایی، گفته است که اگر نیکلاس مادورو تا پایان یکشنبه سوم فبروری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید درونزوئلا را اعلام نکند ، فرانسه خوان گوایدو را به‌عنوان رئيس‌جمهور این کشور به‌رسمیت خواهد شناخت.
وزیر اموراروپایی فرانسه هم چنین گفت که اگرشخص خوان گوایدو این انتخابات را سازمان‌دهی کند از سوی فرانسه قابل قبول خواهد بود اما پیشنهاد نیکلاس مادورو مبنی بربرگزاری انتخابات پارلمانی را رد کرد و آن را مسخره خواند.
روز گذشته (شنبه) ده‌ها هزار نفر از مردم ونزوئلا یک بار دیگر به خیابان‌های کاراکاس، پایتخت، رفتند تا حمایت خود را از خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی و رهبر مخالفان نشان دهند. همزمان هزاران هوادار دولت هم در راهپیمایی دیگری به سخنان نیکلاس مادورو گوش کردند که “او تنها رئیس جمهور ونزوئلا است.”
در این تظاهرات خوآن گوآیدو از مخالفان خواست که به “تجمع‌های خیابانی” ادامه دهند و آقای مادورو هم به هوادارانش گفت آمریکا برای او “توطئه چیده” است.

میراحمد “خواجه”

۰۲/۰۲/۲۰۱۹

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*