خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / بازداشت افغان‌های بدون مدرک در شهر کراچی پاکستان
Police stand guard near the French Consulate building to beef up security following a protest by extremist political party Tehreek-e-Labbaik Pakistan (TLP), in Karachi on April 15, 2021. (Photo by Rizwan TABASSUM / AFP)

بازداشت افغان‌های بدون مدرک در شهر کراچی پاکستان

کابل/۲۲سنبله/فرهنگستان
پولیس پاکستان در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان، ۴۱ تبعه افغان را به دلیل اقامت غیرقانونی در این شهر بازداشت کرده است.
برخی از رسانه‌های پاکستانی ام‌روز (سه‌شنبه، ۲۲ سنبله) به نقل از مقام‌های پولیس پاکستان گزارش داده‌اند که روند بررسی و بازداشت افغان‌های فاقد اسناد قانونی اقامت، در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
سهیل فیض، معاون رییس پولیس کراچی به «عرب نیوز» گفته است: «تعداد افغان‌های بازداشت‌شده به ۴۱ تن رسیده و ۱۵ تن دیگر نیز در عملیات مبارزه با مهاجران غیرقانونی دستگیر شده‌اند.»
به گفته این مقام پولیس پاکستان، عملیات بازداشت پس از آن اجرا شد که آژانس مجری قانون اطلاعاتی، از حضور گسترده مهاجران غیرقانونی در شهر کراچی اطلاع دادند.
این مقام پولیس افزوده است: «این اقدام طبق قانون ممنوعیت اقامت اتباع غیرمجاز در کشور الزامی است. هیچ کشوری نمی‌تواند اجازه ورود و اقامت غیرقانونی خارجی‌ها را بدهد.»
منابع گفته‌اند که پولیس پاکستان پس از تنش میان هواداران تیم‌های کریکت افغانستان و پاکستان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، سخت‌‌گیری‌ها بر افغان‌های مقیم پاکستان را بیشتر کرده است.
براساس آمار دولت پاکستان، ۶۵ هزار تبعه افغان به‌عنوان پناهنده در کراچی ثبت شده‌اند؛ هرچند مقامات بر این باورند که تعداد افغان‌های ثبت نام‌نشده ممکن است به ده‌ها هزار تن برسند.
در ماه سپتامبر سال گذشته نیز پولیس پاکستان تعداد زیادی از افغان‌ها را که پس از سقوط کابل به دست طالبان، وارد این کشور شده بودند، بازداشت و اخراج کرده بود.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*