خانه / خبرها / انتقاد لاوروف از دولت آمریکا در رابطه با درخواست بودجه مقابله با روسیه

انتقاد لاوروف از دولت آمریکا در رابطه با درخواست بودجه مقابله با روسیه

انتقاد لاوروف از دولت آمریکا برای درخواست بودجه مقابله با روسیه !

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از درخواست دولت آمریکا برای تخصیص بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری برای مقابله با روسیه، آن را اقدامی در جهت تطمیع متحدان واشنگتن در اروپا خواند.
سرگئی لاوروف امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کارین کنایسل وزیر خارجه اتریش در پاسخ به پرسشی درخصوص درخواست دولت آمریکا برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار در سال آینده برای مقابله با نفوذ روسیه این مطلب را بیان کرد.
وی ادامه داد: آنچه که در درخواست دولت آمریکا در چارچوب بودجه سال آینده این کشور می بینیم، اقدام دیپلماتیک نیست؛ بلکه رفتاری است که منجر به تهدید یا تحریم میشود.
وزیر خارجه روسیه گفت: بدیهی است قانونگذاران آمریکایی و مالیات دهندگان این کشور باید تعیین کنند که تا چه اندازه این اقدام با منافع آنها همسویی دارد.
وی ادامه داد: بدیهی است که کشورهایی که دریافت کننده این کمک سخاوتمندانه می شوند باید در این مورد تصمیم گیری کنند چرا که گویا آمریکا قصد دارد با این اقدام در کشورهای هدف اعمال نفوذ کند.
لاوروف این احتمال را بعید ندانست که کشورهای اروپایی در صورت نپذیرفتن این کمک مالی برای مقابله با روسیه، مورد تحریم آمریکا قرار گیرند.
وزیر خارجه روسیه اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که شرکت دولتی روس نفت روسیه را متهم به خرید نفت از ونزوئلا به رغم تحریم این کشور کرده را فاقد اعتبار و مغایر با قوانین بین المللی خواند.
لاوروف افزود: پمپئو گفته است که روس نفت باید خرید نفت از شرکت دولتی ونزوئلا را متوقف کند چرا که در غیر این صورت تحریم های آمریکا را نقض کرده است.
وزیر خارجه روسیه با بیان این ضرب المثل روسی که حماقت مسری است، ادامه داد: خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا چندی پیش از شرکت ملی نفت ونزوئلا خواسته بود فروش نفت به کوبا را متوقف کند حال آنکه این خواسته با هیچ قانونی در جهان مطابقت ندارد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: سیاست تحریمی آمریکا پیامدهای منفی در پی دارد ازجمله اینکه اعتماد به دلار را از بین می برد ضمن اینکه تحمیل اراده خود بر دیگران نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. 
وی ادامه داد: ما به شرکای آمریکایی هشدار داده ایم که چنین اقداماتی فرجام نیکی نخواهد داشت.
لاوروف همچنین سیاست های آمریکا درباره خط لوله گاز جریان شمالی ۲ که از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک کشیده میشود را غیرقانونی خواند و گفت این رویکرد نیز قوانین بین المللی را نقض می کند.
لاوروف ادعای برخی اشخاص مبنی بر تصمیم قطعی روسیه برای خروج از شورای اروپا را تحریک آمیز خواند. 
وی افزود: اقلیتی از کشورهای دارای سیاست های ضدروسی سعی دارند با انتشار اطلاعات نادرست مبنی بر تصمیم روسیه برای خروج از شورای اروپا از یافتن راه حلی برای حل اختلافات میان مسکو و اروپا جلوگیری کنند.
لاوروف گفت که این ادعا که روسیه میخواهد از شورا خارج شود نادرست و تحریک آمیز است.
روسیه از دو سال پیش حق عضویت خود به میزان ۳۲ میلیون یورو را به مجمع پارلمان شورای اروپا نپرداخته و پرداخت خود را مشروط به لغو تحریم ها در مورد هیات این کشور در مجمع یاد شده کرده است.
روس ها از سال ۲۰۱۴ حق رای و حضور در پست های شورای اروپا را در پی بروز تنش در روابط با اوکراین از دست داده اند.

میر احمد ” خواحه ”

فرهنگستان

۱۶٫۰۳٫۲۰۱۹*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*