خانه / خبرها / افزایش بیماران کووید ۱۹ به ۱۱۷۶ تن ؛ بیشترین بیماران در کابل استند

افزایش بیماران کووید ۱۹ به ۱۱۷۶ تن ؛ بیشترین بیماران در کابل استند

کابل برای دومین روز پی در پی بلندترین آمار بیماران کووید نزده را داشته‌است و شمار مجموعی بیماران در پایتخت اکنون به ۴۱۳ تن رسیده‌است.

وزارت صحت‌عامه پیش از چاشت امروز (چهارشنبه،۳ثور) آمار تازه‌یی از بیماران کووید نزده را که در ۲۴ساعت گذشته ثبت کرده‌است اعلام کرد.

بربنیاد این آمار، در این ۲۴ ساعت ۸۴ تن به بیماری کووید نزده در کشور مبتلا شده‌اند که ۲۸ تن آنان در ولایت کابل استند.

با این آمار شمار مجموعی بیماران کوید نزده در کشور به ۱۱۷۶ تن رسیده‌است.

به این ترتیب، کابل برای دومین روز پی در پی بلندترین آمار بیماران کووید نزده را داشته‌است و شمار مجموعی بیماران در پایتخت اکنون به ۴۱۳ تن رسیده‌است؛ یعنی بیشتر از ولایت هرات که کانون این بیماری در افغانستان است.

باقی ۲۳ رویداد تازۀ دیگر ویروس کرونا در ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، هرات، کنر، غزنی، پروان، بامیان، لغمان ، پکتیکا و فراه استند.

وزارت صحت‌عامه هم‌چنان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ بیمار کووید نزده هم صحت‌یاب شده‌اند؛ اکنون شمار مجموعی صحت‌یاب شده‌گان به ۱۶۶ تن می‌رسد در حالی‌که  شمار جان باخته‌گان در اثر این بیماری در افغانستان به ۴۰ تن گزارش شده‌است.

در سراسر افغانستان، هفت مرکز تشخیص بیماری کووید نزده و ۲۲ مرکز نمونه‌گیری از بیماران کووید نزده است. وزارت صحت می‌گوید که از این ۲۲ مرکز، تنها ۱۸ مرکز آن فعال است.

پیش از این روند آزمایش بیماران در مرکزهای تشخیص بیماری کووید نزده در ولایت‌های بلخ و هرات بدلیل کمبود امکانات متوقف شده بود.

منبع : طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*