خانه / خبرها / اعلام استراتیژی جدید اروپا برای افغانستان

اعلام استراتیژی جدید اروپا برای افغانستان

اتحادیۀ اروپایی استراتیژی جدید خود را برای افغانستان اعلام کرد!

وزیران خارجۀ ۲۸ کشور عضو اتحادیۀ اروپایی، استراتیژی جدید این اتحادیه را برای افغانستان تصویب کردند.
تقویت روند صلح، تامین ثبات و امنیت در منطقه، تحکیم دیموکراسی، تنفیذ قانون، بهبود وضعیت حقوق بشر، بهبود حکومتداری، رشد و تقویت زنان، حمایت از رشد اقتصادی و بشری و رسیدگی به آزمون‌ مهاجرت از اولویت‌های استراتیژی اتحادیۀ اروپایی برای افغانستان است.
وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپایی “با درک وضعیت نازک و شکنند امنیتی و اقتصادی در افغانستان و ارادۀ آشکار حکومت آن کشور برای ایجاد اصلاحات ضروری” بر لزوم تجدید عطف و توجه جامعۀ جهانی بر افغانستان تاکید کرده اند.
فدریکا موگارینی، نمایندۀ ارشد اتحادیۀ اروپایی در امور خارجی، گفت “مردم افغانستان مستحق صلح و رفاه استند. اتحادیۀ اروپایی در کنار افغان‌ها ایستاده و به ایستادگی خود ادامه خواهد داد… پیشرفت و ثبات در افغانستان تنها به سود مردم آن کشور نبوده بلکه مزایایی را نصیب منطقه و جهان نیز میکند”.
فدریکا موگارینی به گونۀ خاص از روند صلح افغانستان یاد کرد و گفت که این روند باید از سوی افغان‌ها رهبری شده و تحت مالکیت افغان‌ها باشد، اما افزود که حمایت فعال منطقه و جهان از این روند حیاتی است. او گفت “مردم افغانستان در روند صلح خود می توانند بالای اتحادیۀ اروپایی حساب کنند”.
اتحادیۀ اروپایی با نشر اعلامیه‌ای گفته است با جامعۀ مدنی، حکومت افغانستان و شریکان این کشور در راستای تامین صلح پایدار، تحکیم دیموکراسی، انکشاف متوازن و تامین عدالت اجتماعی در افغانستان کار خواهد کرد.

خواجه میر احمد

فرهنگستان 

۱۷ اکتوبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*