خانه / خانواده / زنان / اعتراض به دستور پوشش صورت مجریان زن در تلویزیون‌ها

اعتراض به دستور پوشش صورت مجریان زن در تلویزیون‌ها

کابل/۱جوزا/فرهنگستان
با وضع محدودیت‌‌‌ها در پوشش صورت مجریان زن از سوی وزارت امر به معروف طالبان، مجریان مرد رسانه‌های تصویری خصوصی در اعتراض به آن ماسک سیاه پوشیدند.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به‌رسانه‌های تصویری دستور داده است که مجریان زن این رسانه‌ها باید با ماسک سیاه صورت‌شان را بپوشانند.
طلوع نیوز در حساب کاربری تویترش نگاشته که وزارت امر به معروف طالبان برای عملی‌ساختن دستور خود ام‌روز (یک‌شنبه، ۱ جوزا) را مهلت نهایی تعیین کرده بود.
مسوولان تلویزیون طلوع نیوز می‌گویند که این دستور طالبان را امروز عملی کرده است. مجریان زن این رسانه، با لباس سیاه و ماسک که تنها چشمان‌شان دیده می‌شود، روی پرده‌ی تلویزیون ظاهر شدند.
خاطره احمدی، از مجریان این شبکه، می‌گوید که برای او سایر مجریان زن، بسیار دشوار است که برای چندین ساعت با چنین پوششی برنامه اجرا کنند.
شماری از گویند‌ه‌‌گان مرد در رسانه‌های مختلف، با پوشیدن ماسک به این تصمیم طالبان اعتراض کرده و خواستار برداشتن آن شده‌اند.
کارمندان بخش خبر شبکه تلویزیونی طلوع نیوز در یک حرکت نمادین با پوشیدن ماسک، گفته‌اند در فرمان حجابی که از آدرس رهبر طالبان صادر شده، نیز چنین چیزی دیده نمی‌شود.
این درحالی‌است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» اعلام کرده و گفته که «بهترین نوع حجاب» پوشیدن چادری است.
چندی پیش این وزارت برای «تنبیه» زنان «بی‌حجاب» طرحی ارایه کرده بود که در قدم نخست خانه‌‌ی زن بی‌حجاب مشخص و ولی‌اش توصیه و تنبیه شود. در قدم دوم، ولیِ زن بی‌حجاب احضار و در قدم سوم سه روز زندانی شود. به‌همین ترتیب، در قدم چهارم ولیِ زن بی‌حجاب به محاکم سپرده و به سزای مناسب محکوم شود.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در مورد زنانی که در ادارات دولتی طالبان کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند گفته است که از وظیفه برکنار شوند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*