خانه / خبرها / استقبال افغانستان از موضع “بریکس” در قبال گروه‌های تروریستی

استقبال افغانستان از موضع “بریکس” در قبال گروه‌های تروریستی

افغانستان از موضع “بریکس” در قبال گروه‌های تروریستی استقبال کرد:

حکومت افغانستان از موضع اخیر کشورهای عضو مجمع “بریکس” بر ضد گروه‌های دهشت‌افگنی استقبال کرده و آن را درکی تازۀ کشورها از تروریزم خوانده است.
پنج کشور عضو مجمع “بریکس” روز دوشنبه در پایان نشست شان، از گسترش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه نگرانی نشان دادند و خشونت‌های گروه‌های طالبان و داعش را نکوهش کردند.
شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به “رادیو آشنا – صدای امریکا” گفت، موضع اخیر “بریکس” در رابطه تروریزم درکی تازۀ کشورها است که به گفتۀ وی، اکنون کشورها درک کرده اند که گروه‌های تروریستی تنها افغانستان را نه؛ بلکه تمام جهان و بشریت را تهدید می‌کند.
مرتضوی گفت “ما امیدواریم که این درک بیشتر تقویت شود، تا کشورها با همکاری مشترک و درک مشترک از این پدیده (تروریزم) مبارزه کنند، ما از موضع اخیر گروه بریکس استقبال می‌کنیم”.
سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تأکید کرد که تروریزم تهدیدی برای تمام کشورها است و در نتیجۀ هماهنگی و تلاش‌های مشترک، کشورها می‌توانند در مبارزه با دهشت‌افگنی به کامیابی برسند.
مرتضوی گفت، افغانستان در خط اول مبارزه با دهشت‌افگنی قرار دارد و نیروهای امنیتی افغان به نیابت از سایر کشورها در مبارزه با دهشت‌افگنی هر روز قربانی می‌دهند و کشورها این قربانی نیروهای افغان را باید درک کنند.
کشورهای عضو مجمع بریکس از مبارزۀ افغانستان در برابر تروریزم حمایت کرده و از سایر کشورهای خواسته اند که برای ریشه‌کن ساختن گروه‌های دهشت‌افگن باید یک دست شوند.
کشورهای عضو مجمع بریکس هم‌چنان در بیانیه‌ای شان، با یادآوری از موجودیت گروه‌های دهشت‌افگن در پاکستان، به صورت مشخص فعالیت‌های لشکر طیبه و جیش محمد را نکوهش کرده اند.
این مجمع، بر محاکمۀ گروه‌های تروریستی و حامیان شان تأکید کردند و در این بخش حکومت‌های کشورهای مربوط را مسؤول خواندند.
در مجمع “بریکس” روسیه، چین، هند، افریقای جنوبی و برازیل عضویت دارند.

خواجه میر احمد

۷ سپتمبر ۲۰۱۷

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*