خانه / خبرها / ارتش سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کرد

ارتش سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کرد

با تصرف آخرین منطقه اشغالی : ارتش سوریه پیروزی بر داعش را اعلام کرد !

ارتش سوریه امروز پنجشنبه اعلام کرد با تسخیر آخرین شهر کشور به حضور داعش در سوریه پایان بخشیده است.
به گزارش خبرگزاری “رویترز” ارتش سوریه با کمک حامیان خود، داعش را از بوکمال در مرز با عراق بیرون رانده و به حضور پیکارجویان آن گروه افراطی در سوریه پایان داده است.
فرماندهی کل ارتش سوریه گفت که آزاد سازی البوکمال یک دستاورد استراتژیک و اعلام سقوط پروژه “داعش” در منطقه و فروپاشی توهمات حامیان آن است.
وی افزود: آزادسازی شهر البوکمال یک دستاورد استراتژیک و نقطه شروع برای از بین بردن گروه های تروریستی باقی مانده را تشکیل می دهد.
با این تحول، خلافت خودخوانده داعش که در سال ۲۰۱۴ در سرزمینهای عراق و سوریه اعلام موجودیت کرد، به حیاتش در سوریه پایان داده شده، اما هنوز درگیری های خانه به خانه و خیابان به خیابان برای به عقب راندن آخرین بقایای این گروه تروریستی ادامه دارد.
بسیاری از پیکارجویان داعش تسلیم شده یا اقدام به فرار کرده اند. مقاومت این گروه در البوکمال بسیار شدید بود، اما به گفته فرماندهان ارتش سوریه و متحدان، در همان روز که حمله آغاز شد کنترل داعش بر آن روستای مرزی پایان یافت.
از سرنوشت فرماندهان داعش هنوز گزارشی نرسیده است، اما گفته میشود شمار ی در بمباران ها و نبردها کشته شده اند؛ عده ای دستگیر شده و بعضی هم مخفیانه فرار کرده یا تغییر چهره داده اند.
ابوبکر البغدادی رهبر داعش، که خود را خلیفه جهان اسلام معرفی کرده بود، آخرین بار در مسجد موصل دیده شد و از آن پس هیچ گونه حضوری در مکان های عمومی نداشته و فیلمی هم از او منتشر نشده است.
کارشناسان اطلاعاتی غرب بر این باورند که از دست دادن قلمرو به معنی آن نیست که کار داعش به پایان رسیده است. هنوز افراد وابسته به این گروه در نقش ” گرگ های تنها” با چاقو به مردم در خیابان های کشورهای غربی حمله میبرند یا با وسایط نقلیه مردم عادی کوچه و بازار را زیر میگیرند، و یا با سلاح گرم به مردم تیراندازی می کنند.
داعشی ها ممکن است مخفی شوند و منتظر یک آشفتگی بزرگ در خاور میانه بمانند و بار دیگر فعالیت های خود را علنی کنند؛ که چندان هم دور از ذهن نیست.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

نهم نومبر ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*