خانه / خبرها / احتمال آغاز واکسیناسیون در اروپا تا ماه آینده ؛ آلمان محدودیت ها را کاهش نمی‌دهد

احتمال آغاز واکسیناسیون در اروپا تا ماه آینده ؛ آلمان محدودیت ها را کاهش نمی‌دهد

اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه ۲۵ نوامبر (۵ آذر) اعلام کرد، ممکن است تا قبل از اواخر دسامبر، نخستین [گروه از] شهروندان اروپایی واکسینه شوند.

وی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا، تولید واکسن کرونا را به مانند نوری در انتهای تونلی تاریک توصیف کرد و گفت:

«کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید آماده توزیع واکسن شوند.»

وی افزود: «آنچه مهم است واکسیناسیون است. کشورهای عضو باید از هم اکنون آماده شوند. ما درباره میلیون‌ها سرنگ صحبت می‌کنیم. درباره ایجاد مراکز واکسیناسیون حرف می‌زنیم، درباره کادر آموزش دیده که در آنجا هستند صحبت می‌کنیم. همه این‌ها باید آماده شود.»

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه قراردادی با شرکت داروسازی مدرنا امضا کرد تا ۱۶۰ میلیون دوز از واکسن تولیدی این شرکت آمریکایی را تامین کند. اخیر اعلام شده است که این واکسن ۹۴.۵ درصد در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ موثر است.

فایزر-بیون‌تک، مدرنا، آکسفورد-آسترازنکا داده‌های آزمایش‌های واکسن خود را به آژانس دارویی اروپا، نهاد تایید واکسن در اتحادیه اروپا ارسال می‌کنند

«امر کوک» رئیس آژانس دارویی اروپا روز چهارشنبه گفت که بسیار امیدوار است بتوانند تمام واکسن‌های ویروس کرونا را که به دنبال چراغ سبز تا قبل از کریسمس هستند، تایید کنند.

تولیدکنندگان دارو گفته‌اند که ظرف چند ساعت پس از دریافت تاییدیه می‌توانند دوزهای واکسن خود را ارسال کنند.

فن‌درلاین : درباره برداشتن محدودیت‌ها سریع تصمیم گرفته نشود

در حالی که واکسن‌ها امیدی را برای پایان همه‌گیری ایجاد کرده‌اند اما بیمارستان‌های سراسر اروپا همچنان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارند و میزان شیوع بیماری در برخی از کشورهای همچنان بالا گزارش شده است.

فن‌درلاین از رهبران اتحادیه اروپا خواست که درباره برداشتن اقدامات محدود کننده خیلی سریع تصمیم نگیرند.

وی افزود: «باید از تابستان درس بگیریم و اشتباه‌های مشابه را تکرار نکنیم. برداشتن زیاد و سریع محدودیت‌ها برای موج سوم بعد از کریسمس خطرناک است. هفته‌های گذشته گفتم که این کریسمس متفاوت خواهد بود. و بله آرام‌تر خواهد بود.»

این اظهارات در میان وعده‌های رهبران اروپایی مبنی بر کاهش محدودیت‌ها در زمان کریسمس بیان شد. فرانسه، ایرلند و بریتانیا اعلام کرده‌اند که به سمت کاهش محدودیت‌ها تا قبل از کریسمس پیش می‌روند.

با این حال آلمان اعلام کرد که محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا در این کشور تا اوایل ژانویه حفظ خواهد شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته گفت: «ما باید همچنان تلاش کنیم. تعداد ابتلاهای روزانه هنوز در سطح بالایی است.»

وی تاکید کرد «تصمیم‌های گرفته شده درباره اعمال محدودیت‌ها در جلسه ماه نوامبر همچنان تا اوایل ژانویه ادامه خواهد داشت مگر اینکه شاهد کاهش غیرمنتظره در شمار ابتلاها باشیم که در این مرحله بعید است.»

آنگلا مرکل اواخر روز چهارشنبه در جلسه با رهبران ۱۶ ایالت فدرال آلمان توافق کردند که محدودیت‌های کرونا تا ۲۰ دسامبر ادامه پیدا ‌کند و تشدید ‌شود اما قوانین مربوط به تعطیلات کریسمس را کاهش می‌دهند تا خانواده‌ها و دوستان با هم جشن بگیرند.

با این اعلام، کافه‌ها، رستوران‌ها، اماکن فرهنگی و باشگاه‌های ورزشی باید بیش از یک ماه دیگر همچنان بسته بمانند. دسترسی به فروشگاه‌ها نیز محدود خواهد شد.

آلمان روز چهارشنبه ۱۸ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلای جدید در این کشور را ثبت کرد و در طول ۲۴ نیز ۴۱۰ نفر قربانی کووید-۱۹ در این کشور شدند.

آنگلا مرکل از آلمانی‌ها خواست تا در تعطیلات کریسس مخصوصا برای اسکی از آلمان خارج نشوند.

منبع : ایرو نیوز – فارسی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*