خانه / خبرها / آماده گی طالبان برای دور دیگر مذاکرات با آمریکا

آماده گی طالبان برای دور دیگر مذاکرات با آمریکا

طالبان برای دور دیگر مذاکرات با امریکا آماده‌گی میگیرند !

شماری از رهبران طالبان امروز سه شنبه گفته اند که رهبران آن گروه آمادگی میگیرند تا هیات خود را برای مذاکره با مقامات امریکایی اعزام کنند تا “منازعۀ افغانستان خاتمه” یابد.
خبرگزاری “رویترز” به نقل از دو مقام گروه طالبان که در این روند دخیل اند، گزارش داده است که در جریان گفتگو ها با مقامات امریکایی، موضوع تبادل زندانیان نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
این دو مقام طالبان که نخواستند نام شان ذکر شود، گفته اند که رهبران آن گروه در مورد انتخاب یک هیات سه یا چهار نفری با هم ملاقات میکنند تا با مقامات امریکایی گفتگو کنند.
به گفتۀ این دو مقام طالبان، علاوه بر تبادل زندانیان، رهبران مایل اند تا بار دیگر با مقامات امریکا گفتگو کنند، مشروط براینکه امریکا در قسمت رهایی زندانیان برخورد جدی کند.
رویترز به نقل از یکی از مقامات گروه طالبان نوشته است که “این ملاقات سرنوشت گفتگو ها در آینده را رقم خواهد زد. ما خواهیم دید که آیا ایالات متحده در مذاکرات جدیت و صداقت دارد یا خیر.”
این مقام های طالبان همچنین گفته اند که رهبران این گروه فهرستی از زندانیان طالب را که در سراسر افغانستان محبوس اند، به مقامات امریکایی تسلیم خواهند کرد “و اگر آنان زندانیان ما را رها کردند، بار دیگر به خاطر اهداف بزرگ دیگر، ملاقات خواهیم کرد.”
قبل از این، شماری از مقامات امریکایی در اوایل ماه جولای در دوحه، پایتخت قطر، با نمایندگان گروه طالبان ملاقات کردند.
اگر ملاقات میان مقامات امریکایی و طالبان صورت بگیرد، به گزارش “رویترز”، شیر محمد عباس استانکزی، مسوول دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، ریاست هیات طالبان را بر عهده خواهد داشت. اما رویترز همچنین به نقل از دو مقام این گروه گزارش داده است که رهبران ارشد طالبان پلان دارند تا به عوض استانکزی به زودی فردی دیگر را معرفی کنند.
طبق گزارش رویترز اگر این اجلاس تائید شود، این دومین ملاقات بین مقامات امریکا و طالبان خواهد بود.
در ماه جولای الیس ویلس معاون وزارت خارجه امریکا در امور جنوب شرق آسیا و آسیای میانه در پایتخت قطر شهر دوحه با نماینده‌گان طالبان ملاقات کرده بود.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۱۱٫۰۹٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*