خانه / ورزش / ” آقای عضلات افغانستان ” در مسابقات جهانی مغولستان مدال طلا گرفت

” آقای عضلات افغانستان ” در مسابقات جهانی مغولستان مدال طلا گرفت

احمد یاسین سالک قادری، ورزشکار افغانستان در رقابت‌های ورزشی بدنسازی که در مغولستان برگزار شده‌است، در وزن ۹۰ کیلو قهرمان بدنسازی آماتور جهان شد.

احسان نیرو، سخنگوی کمیته ملی المپیک افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که نمایندگان ۴۰ کشور جهان در این رقابت حضور داشتند که آقای قادری موفق به دریافت مدال طلا شد.

این خبر در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان به صورت گسترده پخش شده است.

لحظه اعلام برنده شدن آقای قادری که در صفحه‌ فیسبوک منسوب به او به صورت زنده پخش شد هم از سوی ده‌ها کاربر همرسانی شد و تا حالا چندین هزار بیننده داشته است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان نیز با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش اعلام کرده که با آقای قادری تلفنی صحبت کرده و “این دستاورد بی‌سابقه را برای خانواده ورزشی کشور تبریک گفته و از سعی و تلاش کمیته المپیک و دستاوردهایشان در رشته‌های مختلف ورزشی قدردانی کردیم.”

یاسین قادری ، در نهمین دور مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۹۰ کیلوگرام ؛ مدال طلا را به گردن آویخت. این پیروزی و افتخار بزرگ را به تمام ملت افغانستان تبریک عرض میداریم .

احمد یاسین سالک قادری، سی و پنج سال دارد و حدود ۱۴ سال است در رشته بدنسازی فعالیت می‌کند.

حدود دو ماه پیش آقای قادری برنده مدال طلا در رقابت‌های بدنسازی آسیایی شده بود.

او امسال در رقابت‌های داخلی افغانستان عنوان آقای عضلات را کسب کرد.

پرورش اندام (بدنسازی) بعد از فوتبال و کریکت سومین ورزش محبوب در میان افغان‌هاست. صد‌ها باشگاه بدنسازی در کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان فعال است.

اما ورزشکاران افغان از امکانات اندک و توجه ناکافی دولت به ورزش و ورزشکاران شاکی هستند.

در رقابت‌های بدنسازی اولان باتور در پایتخت مغولستان ۴۰۰ ورزشکار از ۴۰ کشور شرکت دارند. این مسابقات قرار است فردا دوشنبه ۰۹ اکتبر پایان یابد.

۸ اکتبر ۲۰۱۷

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*