خانه / خانواده / اطفال / آزار جنسی کودک ۱۳ ساله در تخار

آزار جنسی کودک ۱۳ ساله در تخار

آزار جنسی کودک ۱۳ ساله در تخار

کابل/۱۶میزان/فرهنگستان
مقام‌های تخار در شمال‌شرق افغانستان از بازداشت سه مرد به همراه یک دختر سیزده ساله خبر داده است. گفته شده این دختر قربانی سوء استفاده جنسی است نویده (نام مستعار)، دختر سیزده ساله از باشندگان یکی از روستاهای شهر تالقان است.

خلیل اسیر، سخنگوی پلیس تخار گفت که نویده همراه با سه مرد که آلات موسیقی به همراه داشتند، بازداشت شده است.
به گفته او، تحقیقات برای بررسی این قضیه آغاز شده تا علت و انگیزه آن مشخص نشده نمی‌تواند جزئیات بشتر را ارائه کند.

با این حال، سید حفیظ‌الله فطرت رییس کمیسیون حقوق بشر در زون شمال‌ شرق می‌گوید که این دختر در محافل «بچه‌بازی» رقصانده شده‌است.
نویده اکنون در خانه امن به سر می‌برد، روزهای گذشته تصاویری از او در شبکه‌های اجتماعی نیز دست به دست شد و شماری ادعا کردند که گویا به نویده تجاوز گروهی نیز شده است.
اما شفاخانه تخار این موضوع را رد کرد و گفت به اساس معایناتی که انجام شده، به این دختر تجاوز صورت نگرفته است.

در ویدئویی بازجویی افسر پلیس از او به نشر رسیده، گفته است که مصروف بازی بود که زن میان‌سالی او را به خانه برد تا در پیشبرد کارهای منزل به او کمک کند اما به او مواد نشئه‌آور داد، او را در حضور مردان رقصاند و بعد بیهوش شد.
نویده لباس پسرانه به تن دارد و روسری سرش نیز دستمال مردانه است. موهایش نیز پسرانه قیچی شده است.
او می‌گوید: “خانه خاله‌ام می‌رفتم یک مرد مرا به زور به موترش برد، خانه میرویس برد، موترش کرولای سیاه بود. به من تابلیت داد، نمی‌دانم چه بود، در هوا بالا و پایین می‌شدم و می‌رقصیدم. بعد از این که مرا خواب می‌برد نمی‌دانم با من چه می‌کردند.”

این درحالی‌است که سه سال قبل یک دختر سیزده ساله نیز از سوی پلیس تخار بازداشت شد که با لباس پسرانه در محافل رقصانده می‌شد. او گفته بود که بارها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و حتی دو بار حامله شده و سقط هم کرده است. طب عدلی تجاوز به او را تایید کرده بود.
تاکنون بررسی جامع و تحقیقی سراسری در مورد آزار جنسی کودکان در افغانستان انجام نشده است اما افغانستان عنوان یکی از بدترین کشورهای جهان برای کودکان را دارد.

در تخمین صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد گفته شده است که نزدیک به چهار میلیون کودک در افغانستان از رفتن به مکتب محروم اند و بررسی‌ها حاکی از آمار تکان دهنده کودکان کار، کودکان خیابانی و کودکان در معرض خطر آزار و اذیت جنسی اند که حتی حقوق اولیه‌شان نقض می‌شود.

خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*